Första ultraljudet :)

Ja idag va jag och Victor på vårat första ultraljud (Nup-testet). Jag va jätte narvös när vi va på väg dit, men det va inte Victor. I mitt huvud snurrade det tankar som -Tänk om det visar sig att barnet ha Downsyndrom? -Eller tänk om man inte ens ser något barn? - Eller tänk så har den bara två armar och ett ben? . Ja som sagt allt detta gjorde mig super narvös. Men Victor va cool lung (skönt för honom) . Senare fick vi komma in i rummet och möttes av en äldre dam. Hon va jätte trevli och förklarade för oss hur allt skulle gå till. Jag fick lägga mig på en brits sen fick jag en varm smörja på magen, hon sa att dem brukar ta den kalla smörjan. Men för min skull tog hon den varma. Hon började köra med någon sak på magen och då såg vi barnet i tv:e. Hon förklarade vad varje del va, fast man såg det. Barnet (lillen) låg och sov neråt i magen. Så till slut fick jag upp och göra lite gymnastik för att den skulle röra på sig. Det funkade!! Barnet (lillen) rörde på sig. Det såg så himmla mysigt ut !! Sen mätte hon i naken på barnet, för att sedan räkna ut hur stor sannolikheten är at det blir ett barn med Downsyndrom. Men sannolikheten va välldigt låg. Skönt att höra!! Senare fick vi med oss tre bilder hem på barnet (lillen). Jag kan inte sluta titta på dem. Jag har ramat in dem nu :D. Allt känns så verkligt nu !! Underbar känsla !!

//Sanna

Här kommer bilder på lillen :




På bilden längst till vänster ser man huvudet och en hand, som ser ut som att den vinkar till oss <3
Bilden i mitten ser man inte så mycket just här, men där ligger den och sover med huvudet neråt och man ser hela kroppen.
Bilden längst till höger ser man barnet i profil, huvudet och ryggen.

Kommentarer
Postat av: Emily

Vilka fina bilder du fick!! Mina såg inte alls ut så, men kul att dom kan ligga annorlunda! =)

2010-11-17 @ 17:45:48
Postat av: Sanna

Ja man ser jätte tydligt på mina bilder :), men du närmar väll dig en ny ultraljud nu? :)

2010-11-18 @ 07:28:44
Postat av: Emily

Yess nytt nästa fredag =)



(haha snabb på att svara va? )

2010-11-27 @ 17:43:16
Postat av: Sanna

Hahaha ne inte direkt ;)

2010-11-30 @ 08:00:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0