Nu är det första mötet avklarat :)

Ja igår va jag på mitt första möte med min barnmorska. Mia va med mig som tur va :), Victor kunde inte hänga med för han jobbade. Men han ska med på nästa :). Ucch när jag satt där i väntrumet med Mia så pirrade det faktiskt lite i min mage. Men när jag väl va inne så rullade allt på. Det första samtalet handlade om kost, motsion, ahlkohol och tobak. Det va lite roligt när hon sa att all idrott är bra. Då frågade Mia - Men är brottning verkligen bra? Man kastar ju och så då. Hon svarade nej då kanske det inte är så bra, men lyft och så är ju inte farligt. Sen började hon babbla om boxning  . .  tror hon hade lite dålig hörsel hehe för hon hörde fel på lite annat med men jag orkade inte bry mig. hahaha. Sen fick jag 5 olika prochyrer (eller hur det nu stavas) att ta hem och läsa. Det är rätt konstigt att dem frågar så lite om pappan? Det ända hon frågade va - Har barnet någon pappa? jag tänkte är du dum eller Hur blir annars ett barn till haha. Nu låter det som min barnmorska är helt dum, men det va hon förståss inte :). Nu ska jag och Victor bara bestäma oss om vi vill kolla om vårat barn har Downs syndrom eller något annat . . I så fall ska jag åka och lämna blodprov på Hälsan och kolla ultraljud på Ryhov. Just det jag fick också veta att jag är i v.8 +2 dagar blir det nu, tiden går snabbt. 17 Maj sa hon som utploppningsdatum med :). Jag känner att detta inlägget blev väldigt rörigt men men nu måste jag sticka. Ha det bäst flodhäst!!

//Sanna

Kommentarer
Postat av: Mia

17 maj, är det inte då Norge har någon såndar dag? :P

2010-10-09 @ 22:40:00
Postat av: Sanna

Jo Victor sa med det haha lite coolt ju ;)

2010-10-10 @ 13:11:55
Postat av: Hanna

haha jag fyller ju år den 17 maj ^^ hiih

2010-10-28 @ 20:26:47
Postat av: Sanna

På Norges Nationaldag ;) Men nu är ju bebisen beräknad till 22 Maj, men det kan ju lika väl bli 17 Maj för de ;)

2010-12-10 @ 06:42:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0