Kontroll

I Torsdags va jag och älskling hos barnmorskan på v.25 kontroll. Vi fick lyssna på lillens hjärtljud och så hörde vi hur den plaskade runt i fostervattnet. Barnmorskan tyckte den va välldigt livlig och det är ju bra. Hjärtljuden låg på 145 och det är helt normalt! Skönt det. Sen mätte hon magen och den va 23cm, en liten och söt mage tyckte hon. Sen blev det lite prat och information om allt möjligt och så tog hon fram ett papper som man skulle kryssa i mella 1 och 10 där 1 va inte alls rädd och 10 jätte rädd (inför förlossningen då) Jag satte en 6, jag är ju trotts allt ganska rädd och man har sätt mycket på tv:en. Hon sa det du ser på tv:en är 7ggr värre en i verkligheten. Ja men vadå man är ju ändå rädd hehe?. Tänk er själva att det växer en bebis i magen på er och när den ska ut är den ungefär 50cm lång. Jag fattar inte hur det ska gå till ?!? Sen va det inte så mycket mer. Nästa gång jag ska till barnmorskan är när jag är i v.29.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0