Barnmorskan v.38

Jag och Victor va nyss hos barnmorskan på en vanlig kontroll. Allting såg jätte bra ut med både bebis och mig. Enligt barnmorskans journal  har jag bara gått upp 6.3kg sen inskrivningen. Riktigt skönt faktiskt! Så om bebisen väger 3.5kg så är resten bara modekakan & fostervatten sa barnmorskan. Hon sa till Victor att se till så hon inte försvinner bort sen när hon ammar bara xD hehe. Hon kände också "där nere" på mig och jag va fortfarande bara öppen 1cm som i tisdags. Men min livmodertapp va fullt mogen. Så nu är det bara att invänta dem riktiga värkarna, för sammandragningar har jag massor. Barnmorska sa till oss att det kan gå snabbt när det väl sätter igång, eftersom livmordetappen är fullt mogen och hon kände bebisens huvud. . . 
Hon sa även att vi nog inte ses något mer innan bebisen är ute. Hon tror vi kommer få innan den 22 Maj.

SPÄNNANDE !!!

Kommentarer
Postat av: fanny :)

shit vad spännade! :D vet du vad det ska bli? :)

2011-05-12 @ 18:07:14
URL: http://fannyjsson.devote.se/
Postat av: linnea

åh så mysigt sanna! jag kollar din fb och bloggen typ hela tiden för att se vad som händer! :) kraam

2011-05-12 @ 18:16:21
URL: http://liinneapaulsson.blogg.se/
Postat av: Sanna

Fanny - Nej ingen aning :)



Linnea - Åh va roligt Linnea :) Då får jag börja kolla in blogg nu då ;) Kram

2011-05-12 @ 18:23:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0