Förlossningen

Ja i går när jag låg hemma själv och slappade framför tv. Så kände jag hur det rann till och blev helt blöt i trorsorna. Jag började fundera på om det va vattnet som gick? Jag ringde mamma & syrran för att höra hur deras förlossning startade och deras förlossning har startat med att vattnet gick och sen tog det upp till 2-4 timmar innan verkarna kom. Dem tyckte genast att jag skulle ringa in till förlossningen och höra vad jag skulle göra. Men det kunde jag inte utan va tvungen att få tag på Victor först så han kunde komma hem så jag kunde ringa från hans mobil. Jag vet nämligen inte hur mycket pengar jag har på min och vill ju inte att samtalet ska brytas. Men till slut när han kom hem så ringde vi in till förlossningen och dem tyckte att jag genast skulle komma in på en kontroll. Vi packade bb-väskan i panik och åkte in. När jag kom in så blev vi väl mottagna och fick träffa en förlossningsundersköterska och en till som skulle lära sig. Jag fick två saker på magen, en som mätte om jag fick någon värk och en som mätte barnet hjärtljud. Barnets hjärtljud låg runt 130 hela tiden. Fullt normalt :). Det visade sig att jag hade sammandragningar, och förlossningsundersköterskan undrade om jag hade ont av sammandragningarna. Men jag känner inte av dem. Sen visade det sig att det inte va vattnet som hade gått utan det va något annat. Så fick åka hem igen. Men skulle komma tillbaka om jag kände att vattnet gick eller om samandragningarna blir starkare. Detta va en rätt häftig upplevelse ändå. Tänk att det kan gå så snabbt? Nu har vi i alla fall fått vara där en gång och testat på det. Då kanske jag inte är lika narvös nästa gång jag ska in?.  Tänk i fall den hade kommit i natt? åh det hade ju varit riktigt mysigt nu när jag tänker på det! Men har ju lite små saker kvar att fixa innan. Sen ska jag ju faktiskt jobba på Fredag och Victor behöver jobba över idag och torsdag, fredag med. Så bebisen får allt stanna inne ett tag till. Det är ju faktiskt 18 dagar kvar till bf.

Ja så kan det gå.

Kommentarer
Postat av: jonna(Superhälten)

FAN sanna! mamma syster och jag trodde du fått bebis!!!! Där ser du inte bara jag som läser bloggen!

2011-05-06 @ 07:23:52
Postat av: Sanna "Superhjälten"

Hahaha nej jag hade 64 läsare när jag la upp detta inlägget lite roligt xD

2011-05-06 @ 07:35:08
Postat av: Jonna "superhjälten"

Nej lite kul att mamma och syrran läser den:P

2011-05-06 @ 12:09:51
Postat av: Sanna "Superhjälten"

Jag tycker det är roligt att vilken som läser den :) Trodde nämligen inte att så många skulle läsa min blogg. Jag skriver ju den mest för min egna skull :)

2011-05-06 @ 19:23:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0