Nu är det nära :)

Ja som säkert alla har sätt eller hört redan så har jag varit inne på förlossningen två gånger redan och en gång "extra" hos barnmorskan. Det började i måndags natt, jag kallsvettades och kände mig inte alls bra. Det fortsatte på morgonen. Victor åkte till jobbet. Jag ringde senare till barnmorskan för att höra vad jag skulle göra. Min barnmorska va inte där så fick prata med en annan, men hon va lika bra! Dem bad mig komma dit och ta prover. Så jag fick ringa efter Victor så han kunde komma hem så vi kunde åka dit. När vi väl va där så mätte hon blodtrycket och kollade blodsockret. Allt såg jätte bra ut!! Men när jag va där så märkte barnmorskan att jag hade värkar och kände på magen och "där nere". Det visade sig att jag hade öppnat mig 1cm. Barnmorskan sa till oss här kanske det blir bebis i kväll.

Vi åkte hem och jag la mig och hade ont (som mensvärk) och brännande känsla i ryggen. Jag tänkte det blir nog ingen bebis en på ett tag. Så Victor åkte och fortsatte jobba. En stund senare när jag gick på toa så kom det blod. Jag ringde då in till förlossningen för att höra vad jag skulle göra. Jag berättade att jag hade varit hos barnmorskan tidigare under dagen och att hon hade sagt att jag va öppen 1cm. Dem bad mig åka in till förlossningen så snabbt som möjligt. Så det blev att ringa efter Victor ännu en gång, hehe han fick inget gjort den dagen. Vi kom in till den fulla förlossningen och fick sitta och vänta 45 minuter i väntrummet innan dem tog hand om oss. Sen fick jag sitta med en STG maskin í 20 min (som förra gången vi va inne). Barnets hjärtljud såg jätte bra ut och jag hade fina värkar. Barnmorskan på förlossningen kände om jag hade öppnat mig mer men det hade jag inte. Så hon bad oss åka hem för att invänta mer starkare värkar. Jag fick med mig morfintabletter och några andra tabletter. Vi frågade hur långtid det kan ta innan man sätter igång rejält. Då sa hon det är olika från person till person. För vissa tar det bara några timmar och för andra flera dagar. PUST !!!!!

Vi åkte hem och försökte sova men det gick inte, eftersom jag hade så mycket värkar. Jag tog mig en morfintablett och kunde sova ca.3 timmar. Sen gick det inte mer, värkarna gjorde så ont. När Victors väckaklocka ringde så va både jag och han helt slut !! Ingen av oss har kunnat sova på 2 dygn. Men Victor åkte till slut till jobbet ändå, fast lite senare. Mina värkar avtog helt plötsligt. Jätte konstigt. Men det kan tydligen vara så i latensenfasen. Jag lyckades då sova 1 tim 30 min. Skönt det !! Senare fick jag sånn värk att jag spydde :/. Men sen fick jag i mig lite mat och har inte kännt av så mycket mer av värkarna.

Men värkarna börjar säkert när jag ska gå och lägga mig, skulle inte förvåna mig . . .
I morgon ska jag till barnmorskan på en vanlig kontroll. Hoppas hon kan kolla om jag har öppnat mig mer då.
Åhh Emily och Ida fick sina små liv idag. Så avundsjuk är jag. Kan inte mitt vatten gå eller nått. . . 
Bara det sätter igång nu !!! Vill inte gå så här i flera dagar. SEGT!

Allt känns så långt bort
men ändå så nära!


ÄLSKADE LILLA BEBIS KOM UT NU
MAMMA & PAPPA LÄNGTAR EFTER DIG <3


Kommentarer
Postat av: Jonna "superhjälten"

ja nu får han /hon banne mig komma! Mysig bild med:)

Här går alla på helspänn för att inte missa bebisens ankomst:)

2011-05-12 @ 21:54:39
Postat av: Sanna "Superhjälten"

Ja nu är det väl ändå dags :) Fast han/hon får inte titta ut i morgon för då är det ju Fredagen den 13 !! Men sen så är det fritt fram tycker jag :). Jag kan lova att ni inte kommer missa ankomsten. Du kommer få mms bevis sen :) !!

2011-05-12 @ 22:12:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0